Strona projektu
TYTUŁ PROJEKTU: INNOWACJE W ZAKRESIE TURYSTYKI WODNEJ NAD ZALEWEM SOLIŃSKIM W BIESZCZADACH
Oś Priorytetowa 19 Norweski Mechanizm Finansowy 2014-2021
Działanie 19.1 Nowe Produkty i Inwestycje
Poddziałanie 19.1.2 Innowacje w obszarze wód śródlądowych lub morskich – Blue growth
Nr Naboru Innowacje w obszarze wód śródlądowych lub morskich – Blue growth 2
Wydatki ogółem 8 315 046.00 PLN
Wydatki kwalifikowalne 6 760 200.00 PLN
Wnioskowane dofinansowanie 4 674 140.00 PLN
WSPÓLNIE DZIAŁAMY NA RZECZ EUROPY ZIELONEJ, KONKURENCYJNEJ I SPRZYJAJĄCEJ INTEGRACJI SPOŁECZNEJ
Innowacje w obszarze wód morskich lub śródlądowych – Blue Growth – LINK
____
Project Title: Innovations in Water Tourism at the Solina Reservoir in the Bieszczady Mountains
Priority Axis 19 Norwegian Financial Mechanism 2014-2021
Action 19.1 New Products and Investments
Sub-action 19.1.2 Innovations in inland or marine waters – Blue growth
Call for Proposals Innovations in inland or marine waters – Blue growth 2
Total expenditure 8,315,046.00 PLN
Eligible expenditure 6,760,200.00 PLN
Co-financing applied for 4,674,140.00 PLN
Together we act for a Green, Competitive, and Socially Inclusive Europe.
Innovations in the area of marine or inland waters – Blue Growth – LINK
Projekt realizuje Relavia Sp. z o.o. w partnerstwie z FLYTENDE BOLIG AS z Norwegii, od 04.2023 do 04.2024.
Cele projektu:
Celem projektu jest podniesienie konkurencyjności i rentowności Relavii Sp. z o.o. poprzez wdrożenie na Jeziorze Solińskim w Bieszczadach innowacyjnych usług turystycznych związanych z koncepcją grupowej grywalizacji w postaci „group watercatching”, przyczyniających się zarówno do ograniczenia zanieczyszczenia wód śródlądowych i ich bezpośredniego otoczenia, jak i wzmocnienia współpracy bilateralnej pomiędzy Polską a Norwegią..
Osiągnięcie celu zostanie poprzez:
dostosowanie i rozbudowa infrastruktury przystani wodnych,
zakup floty pływającej,
opracowanie i wprowadzenie na rynek aplikacji „Group watercatching- gra”
aktywizację społeczno-ekonomiczną i rozwój terenów wokół Soliny
Grupa docelowa, do której skierowana jest oferta:
turyści indywidualni (żeglarze),
grupy zorganizowane (dzieci, młodzieży i seniorów),
grupowi klienci biznesowi.
Dzięki realizacji projektu turyści będą mogli odkrywać dziedzictwo Jeziora Solińskiego w nowatorski sposób: zakupić bilet na rejs statkiem wycieczkowym połączony z poznawaniem akwenu w aplikacji AR „Group watercatching- rejs” lub wynająć bezzałogową łódź i wziąć udział w grywalizacji na wodzie w ramach aplikacji mobilnej z AR „Group watercatching- gra”.
Partner norweski weźmie udział w realizacji działania nr 3- opracuje szkielet do aplikacji AR: „Group watercatching gra” i będzie brał udział w opracowaniu Regulaminu „Group watercatching gra”.
Projekt wnosi wartość dodaną na płaszczyźnie społeczno-ekonomicznej w zakresie polepszanie jakości środowiska naturalnego oraz rozwoju lokalnej przestrzeni biznesowej.
____
The project is carried out by Relavia Sp. z o.o. in partnership with FLYTENDE BOLIG AS from Norway, from April 2023 to April 2024.
Project goals:
The aim of the project is to enhance the competitiveness and profitability of Relavia Sp. z o.o. by introducing innovative tourist services at Lake Solina in the Bieszczady Mountains, associated with the concept of group gamification in the form of „group watercatching”. This contributes both to reducing pollution of inland waters and their immediate surroundings, and to strengthening bilateral cooperation between Poland and Norway.
The goal will be achieved through:
- Adapting and expanding the infrastructure of marinas,
- Purchasing a floating fleet,
- Developing and introducing the „Group watercatching – game” app to the market,
- Socio-economic activation and development of the areas around Solina.
The target group for the offer includes:
- Individual tourists (sailors),
- Organized groups (children, youth, and seniors),
- Business clients in groups.
Thanks to the project implementation, tourists will be able to explore the heritage of Lake Solina in an innovative way: they can purchase a ticket for a cruise combined with discovering the water area through the AR app „Group watercatching – cruise” or rent an unmanned boat and participate in gamification on water within the mobile AR app „Group watercatching – game”.
The Norwegian partner will participate in the implementation of action no. 3 – they will develop the framework for the AR application: „Group watercatching game” and will take part in the development of the „Group watercatching game” Regulations.
The project adds value on the socio-economic level in terms of improving the quality of the natural environment and the development of local business space.
PARTNER FLYTENDE BOLIG AS
Partner działa na rynku projektowania i wykonania pływających domów typu houseboat od blisko 10 lat. Firma posiada gotowe projekty domów na wodzie od 25 do 180 m2. Domy te są mobilne, posiadają znak CE i są zarejestrowane jako łodzie w Rejestrze Statków. Misją firmy od początki jej działalności było stworzenie i wprowadzenie na rynek pływających domów z możliwością mieszkania w strefach nadmorskich, przyczynienie się do wszechstronnej formy mieszkania, która estetycznie i praktycznie przyczyni się do zrównoważonego rozwoju stref nadbrzeżnych i morskich. Między innymi dzięki działaniom partnera norweskiego od 2017 roku w Norwegii możliwa stała się rejestracja adresu zameldowania na wodzie. Partner od kilku lat projektuje np. domy całoroczne, domki, przybudówki, pokoje hotelowe, nieruchomości na wynajem, lokale użytkowe czy studenckie. Jednostki pływające na wodzie o różnym charakterze stanowią istotne źródło przychodu Wnioskodawcy i partnera norweskiego. Wysoki poziom kreacji w wykorzystywaniu jednostek pływających na wodzie to druga cecha, która jest wspólna dla obu partnerów. Partner norweski może pochwalić się szeregiem autorskich obiektów typu „houseboat” rozmieszczonych wzdłuż wybrzeża morskiego Norwegii oraz na wodach śródlądowych, natomiast Wnioskodawca posiada autorskie rozwiązania dotyczące zwiększenia sprzedaży usług i produktów na wodzie. Partner Norweski ma również doświadczenie w realizacji innowacyjnych projektów dziedzinie ICT. W roku 2018 doradzali Wnioskodawcy przy realizacji projektu „Bieszczady Miejsce pełne żywiołów” tworząc z nimi założenia i szkielet aplikacji. Partnerzy wspólnie opracowali koncepcję aplikacji AR: „Group watercatching gra”, która będzie wdrażana w ramach projektu morskiego Norwegii oraz na wodach śródlądowych, natomiast Wnioskodawca posiada autorskie rozwiązania dotyczące zwiększenia sprzedaży usług i produktów na wodzie. Partnerzy wspólnie opracowali koncepcję aplikacji AR: „Group-watercatching gra”, które będą wdrażane w ramach projektu.
____
PARTNER FLYTENDE BOLIG AS
The partner has been operating in the market of designing and constructing floating homes of the houseboat type for nearly 10 years. The company has ready-made designs for water homes ranging from 25 to 180 m^2. These homes are mobile, carry the CE mark, and are registered as boats in the Ship Register. Since the beginning of its operation, the company’s mission has been to create and introduce floating homes capable of residing in coastal zones, contributing to a comprehensive form of living that aesthetically and practically supports the sustainable development of coastal and marine areas. Among other achievements, thanks to the efforts of the Norwegian partner, since 2017 in Norway, it has been possible to register a residential address on water. For several years, the partner has been designing, for example, year-round homes, cottages, extensions, hotel rooms, rental properties, commercial spaces, and student accommodations. Floating units of various kinds are a significant source of income for both the Applicant and the Norwegian partner. A high level of creativity in utilizing waterborne units is a second characteristic common to both partners. The Norwegian partner boasts a series of proprietary „houseboat” facilities located along the Norwegian sea coast and on inland waters, whereas the Applicant has proprietary solutions for increasing the sales of services and products on water. The Norwegian Partner also has experience in implementing innovative projects in the ICT sector. In 2018, they advised the Applicant on the implementation of the „Bieszczady – A Place Full of Elements” project by creating the assumptions and framework of the application with them. The partners have jointly developed the concept of the AR application: „Group watercatching game,” which will be implemented as part of the maritime project in Norway and on inland waters. The Applicant has proprietary solutions concerning the increase in sales of services and products on water. The partners have jointly developed the concept of the AR application: „Group-watercatching game,” which will be implemented as part of the project.
Działanie 1: Dostosowanie i rozbudowa infrastruktury przystani wodnych
Budowa 2 pomostów w kształcie litery T na Jeziorze Solińskim: Pomost cumujący 50m typu T z osprzętem portowym w Polańczyku (na części działki nr ew. 186/2 w miejscowości Solina, obręb Solina); Pomost cumujący 20m typu T w Zawozie.
Dostawa i montaż instalacji fotowoltaicznej o mocy min. 49,0kW. w istniejącej EkoMarinie w Polańczyku na części działki nr ew. 186/2 w miejscowości Solina, obręb Solina.
Dostawa stacji odbioru nieczystości płynnych z jednostek pływających, połączonej z lokalną siecią kanalizacyjną, w istniejącej EkoMarinie w Polańczyku na części działki nr ew. 186/2 w miejscowości Solina, obręb Solina.
Realizacja wyżej opisanych kroków spowoduje, że Jezioro Solińskie będzie dla indywidualnych żeglarzy dostępne z każdej strony, a użytkownicy małych bezzałogowych jednostek pływających- dostęp do wcześniej niedostępnych z wody lokalizacji kulturalnych, turystycznych i handlowych w odległych zakątkach Jeziora Solińskiego. Z infrastruktury dostarczonej w ramach działania 1 nie będą korzystać przedsiębiorcy transportowi.
Działanie 2: Zakup floty pływającej
14 katamarany spacerowe;
3 łodzie motorowe kabinowe;
4 łodzie min. 6-os. typu bowrider premium
8 łodzi min. 5-os. typu bowrider;
4 łodzie motorowe z 2-osobową kabiną do spania;
1 łódź zabezpieczenia żeglugi.
Zakup przedmiotowej floty pływającej pozwoli na zwiększenie liczby turystów korzystających w
maksymalnie wydłużonym sezonie turystycznym z aplikacji „Group watercatching”, co wymiernie
przyczyni się do zwiększenia zysków Wnioskodawcy.
Działanie 3: Opracowanie i wprowadzenie na rynek aplikacji „Group watercatching”
Aplikacja wprowadzająca do grupowej grywalizacji na wodzie typu „watercatching” opierać się będzie na umieszczonych na Jeziorze Solińskim „markerach” tj. miejscach, w których po dopłynięciu można zobaczyć to, co zostało zatopione i znajduje się pod poziomem wody. Relavia Sp. z o.o. dysponuje obecnie 5 markerami obiektów na Zalewie Solińskim i 5 markerami obiektów w otoczeniu akwenu.
Zostały one opracowane i dostarczone w ramach projektu „Bieszczady- miejsce pełne żywiołów” na potrzeby grywalizacji typu watercatching opracowanej w technologii AR jedynie w celach poznawania dziedzictwa Soliny, bez udziału w grupowej rywalizacji na wodzie. Aplikacja dostarczona w ramach projektu opracowana zostanie przy wykorzystaniu istniejących już markerów. Tym samym klasyczna rekreacja na wodzie wsparta zostanie technologią AR w formule grupowej grywalizacji- branie udziału w trwających cały sezon rozgrywkach żeglarzy wynajmujących bezzałogowe jednostki pływające.
_____
Action 1: Adaptation and expansion of marina infrastructure
Construction of two T-shaped piers on Lake Solina: A 50m T-type mooring pier with port equipment in Polańczyk (on part of plot no. 186/2 in Solina, Solina precinct); A 20m T-type mooring pier in Zawóz. Supply and installation of a photovoltaic system with a minimum capacity of 49.0kW in the existing EcoMarina in Polańczyk on part of plot no. 186/2 in Solina, Solina precinct. Supply of a station for the reception of liquid waste from floating units, connected to the local sewer network, in the existing EcoMarina in Polańczyk on part of plot no. 186/2 in Solina, Solina precinct.
The implementation of the steps described above will make Lake Solina accessible from all sides for individual sailors, and users of small unmanned floating units will gain access to previously inaccessible cultural, tourist, and commercial locations in remote corners of Lake Solina. The infrastructure provided as part of Action 1 will not be used by transport companies.
Action 2: Purchase of a floating fleet
14 walking catamarans; 3 cabin motorboats; 4 premium bowrider boats for at least 6 people; 8 bowrider boats for at least 5 people; 4 motorboats with a 2-person sleeping cabin; 1 navigation safety boat.
The purchase of the aforementioned floating fleet will allow for an increase in the number of tourists using the „Group watercatching” app during an extended tourist season to the maximum extent, which will materially contribute to increasing the Applicant’s profits.
Action 3: Development and introduction of the „Group watercatching” app
The app introducing group gamification on the water of the „watercatching” type will be based on „markers” placed on Lake Solina, i.e., locations where, upon arrival, one can see what has been submerged and is below the water level. Relavia Sp. z o.o. currently has 5 markers for facilities on the Solina Reservoir and 5 markers for facilities around the water area. They were developed and provided as part of the „Bieszczady – A Place Full of Elements” project for the purposes of gamification of the watercatching type developed in AR technology solely for the purpose of exploring the heritage of Solina, without participation in group water competition. The application provided as part of the project will be developed using the existing markers. Thus, classic water recreation will be supported by AR technology in the formula of group gamification – participating in season-long competitions for sailors renting unmanned floating units.
Piszą o nas: